0
shortlogoخانه حساب کاربری سبد خرید0

تاثیر قهوه بر لاغری چیست؟

  • انتشار : 1403/05/02
  • نویسنده : سبحان گنگی
  • 401

تاثیر قهوه بر لاغری چیست؟

تاثیر قهوه بر لاغری؛ آیا قهوه باعث کاهش وزن می شود؟

نوشیدن یک فنجان قهوه‌ گرم و لذیذ می‌ تواند به افزایش انرژی و تمرکز شما برای انجام کارهایتان کمک کند. بسیاری از افراد از قهوه برای لاغری و تناسب اندام نیز بهره می‌ گیرند؛ به طوری که بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان نیم ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی خود یک فنجان قهوه میل می‌ کنند. افرادی که به دنبال تناسب اندام با استفاده از قهوه هستند، باید در کنار آن ورزش و برنامه غذایی مناسب را نیز فراموش نکنند.
درباره موضوع تاثیر قهوه بر لاغری تحقیقات فراوان و گوناگونی انجام شده است. در نهایت این تحقیقات منجر به تشخیص افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن از طریق کافئین موجود در قهوه شد(*) به طور کلی می‌ توان گفت استفاده از محرک‌ های طبیعی مانند کافئین برای لاغری نسبت به داروهای شیمیایی با عوارض جانبی بیشتر منطقی‌ تر به نظر می‌ رسد. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر قهوه بر لاغری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

تاثیر قهوه دلکینی بر لاغری چیست؟

کدام قهوه برای لاغری مناسب ‌تر است؟

قهوه به عنوان یکی از ۱۰ نوشیدنی محبوب جهان شناخته می‌ شود. فواید و خواص قهوه بر کسی پوشیده نیست. یکی از دلایل محبوبیت این نوشیدنی وجود کافئین سرشار و کم کالری‌ بودن آن است. علاوه بر این تاثیر قهوه بر لاغری و چربی سوزی نیز موجب شده افراد از این نوشیدنی به منظور داشتن تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل خود استفاده کنند. توجه به این نکته ضروری است که انواع قهوه ها از نظر میزان کافئین و تاثیر بر لاغری اثرات گوناگونی دارند.
قهوه‌ ها به عنوان بهترین نوشیدنی چربی سوزی و لاغری برای قبل و بعد از تمرینات ورزشی شناخته می‌ شوند(+) زیرا این نوشیدنی می‌ تواند به سوزاندن چربی‌ ها و سرعت بخشیدن به متابولیسم‌ های بدن کمک کند. تاثیر قهوه بر لاغری در دو نوع بلک کافی و قهوه سبز به طور چشمگیری وجود دارد که در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری درباره آن ها می‌ پردازیم:

بلک کافی یا قهوه سیاه

در میان انواع مختلف قهوه بلک کافی (منظور از بلک کافی، به معنای قهوه‌ای است که بدون افزودن شیر یا شکر سرو می‌شود. درواقع اسپرسو، آمریکانو، قهوه ترک یا فرانسه، بلک کافی محسوب می‌شوند) می‌ تواند به عنوان یک قهوه‌ موثر برای لاغری و تناسب اندام معرفی شود. مصرف این قهوه موجب بالا رفتن سطح انرژی و متابولیسم بدن خواهد شد. تاثیر قهوه بر لاغری از طریق کافئین موجود در آن به عنوان یک محرک برای افزایش متابولیسم بدن است. به منظور افزایش اثربخشی قهوه برای لاغری می‌ توانید به آن کمی جوز هندی نیز اضافه کرده و سپس میل کنید. مصرف بلک کافی با توجه به وجود اسید کلروژنیک، پس از شام می‌ تواند موجب کاهش تولید گلوکز در بدن شود.

بلک کافی یا قهوه سیاه

قهوه سبز

دانه‌ های قهوه سبز و بو داده نشده قهوه نیز به عنوان یک چربی سوز بی نظیر شناخته می‌ شوند. تاثیر قهوه بر لاغری در این نوشیدنی نیز از طریق مقادیر بسیار بالای اسید کلروژنیک است که مزایای بسیار زیادی را برای سلامتی بدن دارد. علاوه بر مزایای این قهوه برای لاغری، می‌ توان به خاصیت آنتی اکسیدانی و تنظیم قند و فشار خون نیز اشاره کرد.

مصرف قهوه سبز برای لاغری تاثیر مثبت دارد

قهوه اسپرسو

یکی دیگر از انواع قهوه برای لاغری، قهوه اسپرسو می‌ باشد. این نوع قهوه به دلیل مقادیر کافئین بالا نسبت به قهوه معمولی می‌ تواند تاثیر بیشتری بر افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن داشته باشد. مقادیر کافئین بالای موجود در این قهوه ناشی از این است که اسپرسو شکل غلیظی از قهوه است که از طریق وارد کردن آب داغ با فشار بالا به دانه‌های قهوه آسیاب شده می توان آن را تهیه کرد. تاثیر قهوه بر لاغری و تناسب اندام در این نوع قهوه توسط تحقیقات گوناگونی به اثبات رسیده است. سرعت آماده سازی و دم‌آوری و همچنین در دسترس بودن بیشتر قهوه اسپرسو باعث شده بسیاری از ورزشکاران قبل از ورزش از قهوه اسپرسو استفاده کنند.

قهوه اسپرسو

قهوه ترک

مصرف قهوه ترک برای لاغری به عنوان یک قهوه قوی و بدون فیلتر نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این قهوه از جوشاندن مخلوط قهوه آسیاب شده همراه با آب و  بعضا با شکر تهیه می‌ شود. استفاده از شکر در قهوه ترک خاصیت لاغری و تناسب اندام را خنثی می‌ کند. اگر با مصرف قهوه به دنبال لاغری هستید، بهتر است سایر افزودنی‌ های شیرین و پرکالری به قهوه را حذف کنید.

برای لاغرتر شدن قهوه ترک مصرف کنید

روزی چند بار قهوه خوردن برای لاغری مؤثر است؟

اگر به دنبال خرید قهوه و مصرف آن برای لاغری هستید، پس باید از میزان و نحوه مصرف آن نیز اطلاع داشته باشید. با توجه به طعم تلخ قهوه بسیاری از افراد نمی‌ توانند آن را به تنهایی میل کنند؛ بنابراین از برخی مواد افزودنی مانند شکر،خامه، قند، شکلات و یا سایر مواد پرکالری و شیرین استفاده می‌ کنند.‌ اما توصیه ما این است که اگر طعم تلخ قهوه اسپرسو یا قهوه ترک را دوست ندارید، به جای افزودن مواد پرکالری به آن، قهوه 100% عربیکا را انتخاب و آن را به روش دمی با ابزارهایی نظیر V60 یا کمکس، دم آوری قهوه را انجام دهید تا ضمن نوشیدن یک فنجان قهوه خالص با طعم دلنشین، از کافئین آن بهره‌مند شوید و از افزودنی‌های مضر به قهوه خودداری کنید.
 میزان کافئین در انواع قهوه‌ ها ( قهوه عربیکا و روبوستا و همچنین لایت روست و دارک روست) متفاوت بوده و از ۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌ گرم در هر فنجان متغیر می‌ باشد. بنابراین می‌ توان گفت با توجه به مقادیر مختلف کافئین موجود در قهوه‌ های مختلف، تاثیر قهوه بر لاغری نیز متفاوت است.
برای اثرگذاری بیشتر بهتر است این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از انجام تمرین‌ ها و فعالیت‌ های ورزشی مصرف کنید تا میزان انرژی و قابلیت چربی سوزی بدن شما افزایش یابد. از طرف دیگر مصرف این نوشیدنی قبل از وعده‌ های غذایی نیز به کنترل اشتها کمک می‌ کند. تاثیر قهوه بر لاغری در میان افراد مختلف تفاوت‌ هایی با یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر ممکن است مصرف دراز مدت قهوه به منظور برای لاغری موجب مقاومت بدن به کافئین شده و در دراز مدت میزان چربی سوزی و کالری سوزی بدن در اثر مصرف قهوه کاهش یابد.

تناسب اندام با مصرف قهوه قبل از ورزش تمرینات ورزشی

تاثیر قهوه بر لاغری و تناسب اندام در بسیاری از مطالعات و تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که قهوه به تنهایی نمی‌ تواند موجب کاهش وزن در افراد شود؛ بلکه به عنوان یک محرک و کمک کننده به روند چربی سوزی می باشد.
کافئین قهوه ۱۵ دقیقه پس از نوشیدن آن به جریان خون وارد شده و اوج تاثیر این محرک حدود 30 تا 60 دقیقه پس از آن انجام خواهد شد(+) بنابراین ورزشکاران با مصرف قهوه نیم ساعت قبل از انجام تمرینات ورزشی، می‌ توانند علاوه بر بهره بردن از تاثیر قهوه بر لاغری و سلامت، بدن خود را برای انجام حرکات ورزشی نیز تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: کدام قهوه بیشترین کافئین را دارد؟

طرز تهیه قهوه‌ های مفید برای لاغری و چربی سوزی

قهوه به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا می تواند گزینه‌ ای برای نوشیدن در صبحگاه، عصرگاه و یا شامگاه باشد. تاثیر قهوه بر سلامت بدن و تناسب اندام یکی از خواص مفید و منحصر به فرد آن محسوب می‌ شود. در ادامه به معرفی طرز تهیه چند قهوه موثر در لاغری می‌ پردازیم:

قهوه لیمو

تاثیر قهوه بر لاغری با افزودن چند قطره آب لیمو به عنوان یک عامل مهم در تحریک متابولیسم و هورمون‌ های چربی سوز خواهد شد. قهوه لیمو می‌ تواند با ایجاد احساس سیری و بهبود سیستم گوارشی تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی افراد ایفا کند. برای تهیه این قهوه کافی است مقداری آب لیمو را به فنجان قهوه خود اضافه کرده تا شاهد تاثیر آن باشید. علاوه بر تاثیر قهوه بر لاغری، لیموی موجود در آن می‌ تواند به تقویت سیستم ایمنی و دفع انواع سموم از بدن کمک کند. ( لازم به ذکر است که به هیچ عنوان با معده خالی مصرف نشود)

قهوه دارچین

افزودن کمی پودر دارچین به قهوه معمولی می‌ تواند مزایای آن را برای سلامتی شما دو چندان کند. آنتی اکسیدان‌ های دارچین همراه با کافئین موجود در قهوه متابولیسم بدن شما را افزایش داده و به روند تناسب اندام کمک می‌ کند. برای تهیه قهوه دارچین کافی است ابتدا قهوه را دم کرده و در نهایت کمی پودر دارچین را به قهوه اضافه کنید.

قهوه سبز نعنا زنجبیل

اگر از قهوه برای لاغری و رسیدن به وزن ایده‌ آل خود استفاده می‌ کنید، قهوه سبز نعنا زنجبیل می‌ تواند یک گزینه مناسب برای رسیدن به اهداف رژیمی شما باشد. برای تهیه این قهوه کافی است ترکیبی از پودر قهوه سبز، زنجبیل و برگ نعنا را با یکدیگر دم کنید. برخی افراد برای اثرگذاری بیشتر از دانه‌ های چیا نیز استفاده می کنند که حالت ژله‌ ای به قهوه می‌ دهد.

کلام پایانی

در این نوشتار از سایت دلکینی ( فروشگاه آنلاین خرید قهوه )سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی درباره تاثیر قهوه بر لاغری در اختیار شما قرار دهیم. بسیاری از افراد قهوه را به دلیل خواص بی نظیر آن می‌ نوشند‌. در حالی که برخی دیگر با توجه به تاثیر قهوه بر لاغری، آن را برای رسیدن به وزن ایده‌ آل خود مصرف می‌ کنند. استفاده از قهوه، ورزش و رژیم غذایی مناسب به جای داروهای شیمیایی می‌ تواند شما را در مدت زمان کوتاه‌ تری به اهداف رژیمی خود نزدیک کند.
از جمله قهوه‌ هایی که برای لاغری مناسب‌ تر هستند می‌ توان به بلک کافی، قهوه سبز، قهوه اسپرسو و قهوه ترک اشاره کرد. با اضافه کردن برخی مواد مانند لیمو، دارچین و زنجبیل به قهوه می‌ توانید خواص آن را دو چندان کرده و علاوه بر سلامتی، به تناسب و لاغری اندام نیز برسید.

نظرات کاربران
captcha
فهرست
قهوه قهوه
دمنوش دمنوش