0
shortlogoخانه حساب کاربری سبد خرید0

وبلاگ دلکینی

قهوه و سلامتی

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است و برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف معقول آن ممکن است با برخی از فواید سلامتی همراه باشد. در اینجا توضیحاتی درباره ارتباط قهوه و سلامتی آورده شده است:

محافظت از سلامت قلب:

   برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف معقول قهوه ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود. آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوشیمیکال‌های موجود در قهوه ممکن است به بهبود عملکرد عروق خونی کمک کنند.

کاهش خطر برخی از بیماری‌ها:

   تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف قهوه ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های پارکینسون و دیابت نوع دو شود.

افزایش انرژی و تمرکز:

   قهوه شهید به کافئین است که یک ماده محرک است. مصرف معقول قهوه می‌تواند باعث افزایش تمرکز، کاهش خستگی و افزایش انرژی فیزیکی شود.

ضد افسردگی:

   برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که قهوه ممکن است در کاهش خطر افسردگی و بهبود وضعیت مزاجی افراد موثر باشد.

حفظ سلامت کبد

   برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف قهوه ممکن است باعث کاهش خطر بروز بیماری‌های کبدی مانند سیروز و کمک به حفظ سلامت کبد شود.

آنتی‌اکسیدان‌ها:

   قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتی و جلوگیری از آسیب به سلول‌ها کمک کند.

با این حال، مصرف قهوه نیز ممکن است با برخی از مسائل مرتبط با سلامتی همراه باشد. برخی افراد ممکن است به کافئین حساسیت داشته باشند یا مصرف زیاد قهوه ممکن است باعث مشکلات خواب، اضطراب یا افزایش ضربان قلب شود. بهتر است مصرف قهوه را با توجه به شرایط سلامتی فرد و با مقدار معقول و متناسب انجام داد. همچنین، قبل از ادامه مصرف قهوه یا هر ماده‌ای دیگر، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

برای مطالعه بیشتر، بد نیست مقالات زیر را بخوانید:

محبوب ترین نوع قهوه را بشناسید
15 اردیبهشت
  • سلامت

محبوب ترین نوع قهوه را بشناسید

تنها عطر قهوه نیست که باید خوشایند باشد؛ بلکه طعم آن نیز باید درخور عطر دلپذیرش باشد. اگر شما هم دنبال عطر و طعم خوشایند قهوه‌ای هستید که احساس مرغوبیت را به شما القا کند، قهوه عربیکا برای شماست.

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه موقع است
15 اردیبهشت
  • سلامت

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه موقع است

بلافاصله پس از بیدارشدن، سراغ قهوه نروید. گفته می‌شود حدود ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح، سطح کورتیزول پایین می‌آید و زمان مناسبی برای نوشیدن قهوه است.

تاثیر قهوه بر لاغری چیست؟
12 اردیبهشت
  • سلامت

تاثیر قهوه بر لاغری چیست؟

قهوه‌ بهترین نوشیدنی چربی سوزی و لاغری برای قبل و بعد از تمرینات ورزشی می باشد. چراکه قهوه می‌ تواند به سوزاندن چربی‌ ها و سرعت بخشیدن به متابولیسم‌ های بدن کمک کند.

مهم ترین خواص قهوه کدامند؟
1 اردیبهشت
  • سلامت

مهم ترین خواص قهوه کدامند؟

از جمله خواص قهوه، چربی سوزی، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از دیابت و آلزایمر و پارکینسون می توان اشاره کرد.

خواص قهوه کدامند-تاثیر قهوه بر سلامت بدن
4 اردیبهشت
  • سلامت

خواص قهوه کدامند-تاثیر قهوه بر سلامت بدن

وقتی یه نوشیدنی طرفدارهای زیادی پیدا میکنه، شایعه‌ها یکی یکی شروع می‌شه! در مورد قهوه هم یک سری شایعه‌ها مبنی بر بیماریزا بودنش وجود داره که میخوایم یکی یکی اونا رو با هم بررسی کنیم، ببینیم دنیا دست کیه!

آیا قهوه سرطان زاست-ارتباط بین قهوه و سرطان
13 آذر
  • سلامت

آیا قهوه سرطان زاست-ارتباط بین قهوه و سرطان

احتمالا خوراکی در این دنیا وجود نداره که حداقل یک بار برچسب سرطان زا بودن بهش نخورده باشه؛ قهوه هم مستثنا نبوده. حالا بیاید ببینید قهوه از سرطان زا بودن رفع اتهام میشه یا نه.